Основні принципи хорошої дисципліни

1. Встановіть з вашими учнями доброзичливі стосунки. Продемонструйте ваш особистий інтерес до їх життя, проблем.

2. Своїм особистим прикладом вчіть учнів поважати людей, наділених владою.

3. Будьте прикладом самодисципліни, адже учні  його переймають.

4. Сприймайте батьків учнів як своїх союзників.

Основні прийоми досягнення хорошої дисципліни

  1. Ставте конкретну мету перед дітьми.
  2. Проводьте цікаві уроки. Методи і прийоми мають відповідати віковим особливостям дітей.
  3. Враховуйте індивідуальні особливості, рівень розвитку та можливості учнів
  4. Спрямовуйте мислення учнів на більш високий рівень (використовуйте новітні технології, інтерактивні методи)
  5. Створюйте умови, щоб навіть «найважчі» учні побували у ситуації успіху, чи ж відчули себе лідером.
  6. Старайтесь підтримувати зворотній зв’язок з учнями. Пояснюйте, чого ви хочете від учнів і наскільки вони виправдовують ці очікування.
  7. Стимулюйте та заохочуйте тих, хто відповідає вашим вимогам. Будьте природними та щирими, послідовними, справедливими.
  8. До учнів проявляйте ввічливість та повагу, але і наполягайте на повазі до дорослих.
  9. Не принижуйте учнів, уникайте іронічних чи саркастичних висловлювань.
  10. Не дуже реагуйте на незначні провини, вмійте проявити гумор, щоб це не переросло у ворожнечу.
  11. Не погрожуйте мірами, які ви не зможете або не збираєтесь здійснити.
  12. Не йдіть на поступки і компроміси заради завоювання власної популярності.
  13. Підтримуйте контакт з дітьми у позаурочний час. Цікавтесь їх самопочуттям та життям.
  14. Посилайте батькам не тільки зауваження, але й заохочення.

Індивідуальний вплив на учнів для досягнення хорошої дисципліни

  1. Не використовуйте покарань, які принижують учня перед його ровесниками.
  2. Обговорюючи проблему наодинці, зверніть увагу на наступні моменти:

А) чітко поясніть, у чому провина дитини, яку шкоду вона завдає собі й однокласникам, порушуючи поведінку;

Б) запевніть, що вірите, що дитина може виправитись і досягти гарних успіхів;

В) нагадайте, що, вибираючи стиль поведінки, учень вибирає і її наслідки. Вибір за учнем.

     3.  Можете укласти з учнем договір про його поведінку, чітко обумовивши                   

          наслідки, якщо договір не буде виконуватись.

  1. Звертайтесь до шкільної адміністрації, якщо ваші впливи не дають

результату.

  1. Не розповідайте про порушників особам, які не можуть вам допомогти.

Це не байдуже для репутації учня.

  1. Звертайтесь до батьків, але будьте тактовні і вбачайте у них своїх союзників та помічників.

Використання нестандартних методів для досягнення

 хорошої дисципліни

  1. Пам’ятайте: іноді дії вчителя говорять краще ніж слова.
  2. Підійдіть до порушника і станьте біля нього.
  3. Спробуйте помовчати.
  4. Мовчіть доти, поки всі зрозуміють причину і змінять поведінку.
  5. Встановіть контакт за допомогою суворого погляду.
  6. Викликайте учнів зненацька, щоб вони були у стані очікування.
  7. Спробуйте запитати порушника, чи не допомогти йому в чомусь.
  8. Визнайте, що систематична погана поведінка часто є сигналом, що учневі не вистачає уваги і любові.
  9. Будьте терплячі. Щоб вирішити проблеми потрібен час, і щоб налагодити відносини, також необхідний певний час.

Першочергові кроки з покращення дисципліни

  1. Підтримуйте нормальне санітарно – гігієнічне середовище у класі, комфорт, затишок.
  2. Встановіть та вимагайте від учнів дотримання еталонів поведінки у стандартних ситуаціях: як входити у клас, як сидіти, відповідати, виходити.
  3. Всі без виключення вчителі мають вимагати певних норм поведінки на уроках. Необов’язковість та поблажливість розхолоджує.
  4. Заохочуйте і хваліть тих, хто дотримується ваших вимог. Будьте при цьому конкретними.
  5. Поводьте себе так, щоб було видно, що ви керуєте класом. Проявляйте рішучість, умійте спрямовувати діяльність дітей. Відсутність чітких розпоряджень є стимулом до поганої поведінки.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ З ПОКРАЩЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ НА УРОКАХ