Можна абсолютно реально допомогти малюку подолати труднощі звикання і навіть певною мірою запобігти їм, якщо заздалегідь підготувати дитину до майбутніх змін. І головна роль тут належить батькам. У чомуполягає підготовка дитини до відвідування садка?
Необхідно унормувати режим дня дитини відповідно до режиму в садочку. Цим ви значно полегшите процес звикання.
Добре, якщо заздалегідь зацікавите свою дитину садочком, викличете бажання йти туди. Для цього під час прогулянок з дитиною покажіть їй будівлю ДНЗ, ігрові майданчики; разом поспостерігаєте за гроюдітей. В жодному разі не можна залякувати дитину садком, погрожувати:”
Це в викличе страх, безумовно, погіршить стан дитини в період адаптації до незнайомого оточення. Навпаки, краще казати:” Якщо слухатимешся, не плакатимеш, то підеш в садок”. Про вступ до садка треба говорити в сім’ї як про радісну, очікувану подію.
Також, щоб полегшити звикання, познайомте дитину з майбутнім вихователем, поговоріть з ним так, щоб чула про те, що це добра вихователька, яка гуляє і грається з дітками.
Дитина значно легше пристосується до умов суспільноговиховання, якщо в сім’ї вона оволодіє елементарними навичками самостійності. Іноді поспішаючи, батьки самі вдягають і годують дітей, тим самим стримують формування необхідних умінь. Такі діти, звикнувши до надмірної опіки, в садочку почуваються безпорадними і самотніми. Нехай на перших порах рухи дитини невпевнені, але все одно кожну спробу обов’язково схвалюйте.
Необхідно на момент вступу до ДНЗ дитини надати певний обсяг правил поведінки. Адже особливо погано почувають себе діти, яким у сім’ї нічого не забороняли. Перші вимоги вихователя ( не бавитися під час занять, їжі, умивання, не хапати за волосся дітей); не брати речі зі стола вихователя тощо викликають у них образу, а іноді плач. Потрібно щоб дитина уміла розуміти і прислухатися до вимог з боку старших.
Дуже важливо навчити маля гратися. Діти, які тривало, не відволікаючись, граються іграшками, захоплюються грою і рідко згадують про розлуку з рідними, легше звикають до нового оточення. Деякі вважають, що діти і так вміють гратися. Насправді ж діти раннього віку просто маніпулюють іграшками, виконують одноманітні дії, кидають, стукають, гризуть, не знаючи як застосувати їх. Тут на допомогу має прийти дорослий – розкрити їй призначення іграшки і способи дії з нею.( з чашки слід напувати ляльку, зайчика можна вкласти спати і погойдати тощо.) Така спільна діяльність формує в дитини, крім ігрових умінь, потребу і навички спілкування.

Одна з головних причин труднощів перших днів дитини в садку – недостатній досвід спілкування з іншими дорослими і дітьми. Дитина, що спілкується лише з членами своєї родини, боїться сторонніх, не вміє правильно реагувати на їх звертання. Іноді батьки самі мимоволі формують негативне ставлення до сторонніх, говорячи: ” Не слухатимешся, оцей злий дядя тебе забере”. Слід навпаки виховувати привітне ставлення до дорослих, наприклад: ” Подивись, як лагідно всміхається до тебе тьотя, і ти їй всміхнись”.

Слід увагу приділяти розвитку мовлення. Це теж полегшить адаптацію. Адже дитина зможе висловити свої бажання, повідомити про потреби.

ВСТУП ДИТИНИ ДО ДНЗ