- Спілкуйтеся з нами якомого більше, особливо в позаурочний час. Ми хочемо знати вас більше.
- Цікавтеся стосунками у нашому колективі. Пам’ятайте: якщо ви будете знати, хто з однолітків є для нас авторитетом, це допоможе вам на уроках.
- Пригадайте себе в дитинстві та впізнайте в нас колишнього себе1 Давайте вчитися одне в одного! Будь ласка, відчувайте нас, сприймайте нас такими, якими ми є, зрозумійте наш внутрішній світ. Тоді ви зможете передбачити нашу поведінку чи реакції.
- Пам’ятайте, що добрі стосунки легко руйнуються, їх треба постійно підживлювати. Дрібниць тут не буває. Щоб зміцнити наші добрі стосунки, давайте разом шукати спільні інтереси та потреби.
- Не обманюйте нашої довіри. Її важко завоювати, та легко втратити. Будьте чесні з нами.
- Примушуйте нас до чогось лише тоді, коли всі інші засоби впливу виявилися марними. Бо інакше ми можемо сприйняти це як посягання на нашу свободу особистості.
- Вимагайте щось від нас з повагою. Нам легше сприйняти вимоги, якщо ви робитимете їх у ввічливій формі: вимоги-прохання, вимоги-поради.
- Не будьте безапеляційними у своїх покараннях!
- Ми любимо тих вчителів, які посміхаються та в яких є почуття гумору.
- Зрозумійте, що часто ми мовчимо не від незнання предмету, а від страху перед аудиторією. Пригадайте свої перші уроки.
- Викликаючи в нас почуття страху, ви принижуєте себе та нас. Ми починаємо хвилюватися та нічого не розуміємо. Подумки полічіть до 10, перш ніж викликати наших батьків, робити запис у щоденнику чи відсилати нас до завуча а чи не розписуєтесь ви у власному безсиллі?
- Пояснюючи, переконуйте нас, дивіться на нас, не кричіть – в нас ще п’ять уроків.
- Зрозумійте, ваш предмет – важливий, але він не центр Землі, є ще й інші!.. Не намагайтеся перекласти на домашнє завдання те, чого ви самі не встигли на уроці.
- Не стрижіть нас, будь ласка, під один гребінець. Адже ми всі різні!
- Пам’ятайте: те, наскільки легко нам вивчати ваш предмет, залежить тільки від вас.
ЗВЕРНЕННЯ УЧНІВ ДО ВЧИТЕЛІВ «СЕКРЕТИ ВСТАНОВЛЕННЯ ДОБРИХ СТОСУНКІВ МІЖ УЧИТЕЛЯМИ ТА УЧНЯМИ»