Вчителю на замітку
Слово – це найважливіший педагогічний інструмент, його нічим не замінити. В. Сухомлинський
Поради щодо розв’язання конфліктних ситуацій.
Одним із найважливіших завдань педагога є вміння поступатися, йти на розумний компроміс, встановлювати партнерські стосунки й водночас відстоювати власну позицію.
Реальний механізм налагодження хороших стосунків полягає в запобіганні конфліктним ситуаціям завдяки правильній психологічній тактиці у спілкуванні з учнями, навіть “налаштованими” на протистояння; переключенні уваги з проблем, які спровокували його, на інші питання, щодо яких, різнобою поглядів немає.
Поради вчителеві щодо розв’язання конфліктних ситуацій та запобігання їм:
- завжди слід пам’ятати: урок – не найкраще місце для з’ясування стосунків;
- учитель має вміти організувати колективну навчальну діяльність учнів різного віку;
- учитель повинен добре знати учнів класу, їхні вікові та індивідуальні особливості і знаходити різноманітні форми взаємодії з ними;
- намагатися називати учня на ім’я, навіть тоді, коли він гнівається на нього;
- не можна карати учнів за поведінку поганими оцінками – це призведе до зниження інтересу до предмета та особистісного конфлікту;
слід бути вимогливими, але навіть за незначних успіхів учнів – щедрими на похвалу.
дотримуватись правила: учня краще похвалити, ніж покарати. Хвалити слід в присутності колективу, а зауважувати – наодинці;
у разі виникнення конфліктної ситуації не акцентувати на негативних якостях учня, не дорікати за негаразди в сім’ї, не висміювати перед однолітками.
Успішно взаємодіяти з учнями, запобігати конфліктам, а за їх виникнення конструктивно долати конфліктні ситуації допомагає педагогічний такт, який є показником зрілості педагога, його майстерності.
Успіхів Вам!!!