Коли ми чуємо слово «карантин», відразу постає питання: «З ким залишити дітей?», «Що робити цілими днями, перебуваючи всім разом вдома?». Добре, коли є бабусі, які готові забрати онуків до себе і опікуватися ними. А якщо немає? Тут, мабуть, прийдеться шукати няню, якщо не можете залишити роботу, або самим готуватися до ролі вчителя, вихователя, кухаря, організатора, менеджера тощо, і при цьому ще дистанційно працювати.

Питання не з легких для кожної сім’ї, особливо, в якій є діти молодшої школи.

Перед тим, як надати конкретні поради, хочу звернути увагу на такі моменти, які дуже часто залишаються непоміченими – на організацію робочого дня. Саме усвідомлена організація є запорукою його вдалого проведення.

1. Якщо в сім’ї відсутня дисципліна, і дитина робить все, що їй заманеться, то зараз саме той час, коли її можна навчити поважати інших членів сім’ї та дослухатися до їхніх потреб. Тут варто пам’ятати, що не дитина виховує вас, а ви – її.

2. Молодші школярі не вміють планувати.  Тому записаний звечора батьками режим наступного дня буде досить доречним в цьому випадку. Він дасть можливість і вам і дитині займатися своїми справами і зберігати емоційний комфорт, доки не прийде час спільного проводження.

3. Молодші школярі погано регулюють та контролюють свою поведінку, мотивація їх слабка. Вони часто поводять себе імпульсивно, кидають нецікаву, на їх погляд, справу, намагаються зайнятися тим, що більше подобається (пограти на планшеті, подивитися мультики), і так цілий день. Тут варто згадати про смайлики за виконану роботу, якими їх мотивують в школі. Пропоную разом з дитиною обговорити оцінювальні смайлики, завести тижневик і вклеювати або малювати їх для виконаних завдань та їх рівня виконання (чудово, добре, старайся краще…) за планом роботи, про який ми говорили в минулому пункті. Смайлики можна замінити якимись дрібничками (ґудзики, намистинки або щось інше, що цікаве дитині) і потім із цього зробити якусь поробку або, наприклад, при накопиченні 20 маленьких заохочень, обміняти на щось більше, що також буде цікавим вашій дитини. Так само оцінювати можна і поведінку дитини на протязі дня.

А чим саме можна зайнятися на карантині та канікулах?

1. На карантині залишається навчання, хоча воно і дистанційне. До цього слід віднестися відповідально. Адже шкільна програма не стоїть на місті, а наздоганяти її потім дитині буде дуже важко.

2. Читання книг. Нажаль, сучасні діти майже не читають книжки. Але, саме читання книг збільшує словниковий запас, формує грамотність, розвиває увагу, пам’ять, мислення. Читання книг ніколи не нашкодить! Це вже перевірено часом! Чому б не вибрати разом з дитиною книжку (до речі, зараз дуже багато цікавих книжок сучасних українських  та  зарубіжних авторів, таких як Всеволод Нестайко, Девід Вольямс «Велика втеча дідуся», Том Флетчер «Різдвозавр», Ірена Карпа «День білок», Уліс Мур «Двері у міжчасся», Анне-Кам. Вестли «Марта і бабуся», Джеф Кінні «Щоденник слабака», «Казки для хлопчиків», Ерік Гантер «Коти-Вояки», Кетрін Еппагейт «Останниця»…)

3. Заняття творчістю. В Інтернеті можна знайти безліч майстер-класів з хенд-мейду: аплікації, виготовлення ляльок-мотанок, декупаж, вироби з паперу, тканини,  вторинної сировини та інших матеріалів.

4. Настільні ігри. Їх варто обирати за віком. Для молодшої школи підійдуть: «Супер-ферма», «Пентагон», «Uno», «Смотри в оба», «Ясса» та багато інших.  Лото, доміно, пазли, «кубіки-рубіки», п’ятнашки, шахи, конструктори – теж будуть цікаві  вашим дітям. Ці ігри прекрасно розвивають всі пізнавальні процеси.

5. Допомога по дому. Залучайте дітей до виконання домашньої роботи. Це буде цікаво і корисно дітям, а вам, можливо не відразу, але в недалекому майбутньому, полегшить хатню роботу і життя.

Підготовлено психологом  Н.В. Соловйовою

Що робити під час карантину? Чим зайнятися на канікулах?