Профілактичні заняття з дошкільниками можуть проводитися у формі бесід (середній дошкільний вік, старші  дошкільники) , ігровій формі , перегляді мультфільмів на дану тему та обговорення їх. Гарний вплив має читання казок. Основна мета таких профілактичних заходів полягає в тому, щоб вчити дітей розуміти такі поняття , як «дружба», «друг», виховувати доброзичливість, чуйність, повагу один до одного.

Віршик –гра «Друзі»

Мета: виховання доброзичливості, забезпечення психоемоційного комфорту.

Хід гри: Діти стають парами, обличчям одне до одного.

Я-твій друг!  (Показують на себе.) Ти-мій друг!  (Показують на друга.)

І навколо –друзі!       (Розводять руками.)

В мене ніс, (Торкаються своїх носиків.)

І в тебе ніс,  (Легенько торкаються носика друга.)

Плеснемо в долоні.    (Плескають у долоньки.)

В мене щічки,             (Погладжують свої щічки.)

В тебе щічки,              (Легенько гладять щічки друга.)

Гарні та гладенькі!    

Я твій друг!                (Показують на себе.)

Ти-мій друг!               (Показують на друга.)

Друзі веселенькі!       (Беруться за руки, повільно кружляють.)

Вправа «Один до одного»

Мета: Забезпечити можливість контакту і взаємодії всіх дітей один з одним, відпрацювання навичок спілкування, виховання доброзичливості, забезпечення психоемоційного комфорту.

Вікова група: діти старшого дошкільного віку, молодшого шкільного віку.

 Інструкція: Зараз ви будете грати в дуже цікаву гру, під час якої всім слід робити все дуже і дуже кажете швидко. Ви покажете мені, наскільки уважно ви мене слухаєте  і на скільки уважно ви мене слухаєте і наскільки швидко можете зробити те, що я вам буду говорити. Зараз у вас є трохи часу, щоб обрати собі партнера і швидко потиснути йому руку. А тепер я буду вам говорити , якими частинами тіла вам потрібно дуже швидко «привітатися» один з одним:

  • права рука до правої руки!
  • носик до носика!
  • Спинка до спинки!

Ну що ж, це ви змогли зробити швидко. А тепер запам’ятайте наступне, коли я скажу: «Один до одного!», вам потрібно буде швидко знайти собі нового партнера і потиснути йому руку. А після цього я буду знову називати частини тіла, якими ви повинні будете доторкатися один до одного. Отож, «Один до одного! Вушко до вушка! Лікоть до ліктя! П’ятки до п’яток!»,

«Один до одного! Колінця до колінець! Ліва рука до лівої руки! Чоло до чола!»,

«Один до одного! Правий носок до правого носка! Великий пальчик до великого пальчика! Щічка до щічки!»,

«Один до одного! Підборіддя до підборіддя! Долоньки до долоньок!»

Аналіз вправи.

  • Чи сподобалась вам гра?
  • Чи легко було вам діти так швидко? А якщо б усі жили разом, де б вони жили?
  • Що робили?
  • Чи будуть вони любити один одного?
  • Які почуття заважають дружбі?
  • Чи було б це місто дружби і добра?
Вправи з профілактики агресивності дітей дошкільного віку (молодшого шкільного віку) до однолітків.