1. Дайте людині «випустити пару» і тим самим знизити напругу. Людина в агресивному стані переповнена негативними емоціями і не в змозі приймати самостійні рішення.

2. Вимагайте від опонента спокійно обґрунтувати претензії, викласти факти без використання емоцій.

3. Знижуйте агресію неочікуваними прийомами (попросіть поради, зробіть комплімент та ін.) тобто необхідно вивести партнера на іншу модель спілкування.

4. Не давайте негативних оцінок, а говоріть про свої почуття.

5. Попросіть сформулювати бажаний фінальний результат і проблему, яка є перешкодою.

6. Запропонуйте партнеру висловити свої думки по даній проблемі і свої варіанти вирішення. При цьому не можна шукати винних і обходитися одним варіантом вирішення ситуації, що склалася.

7. В будь-якому випадку дайте партнеру можливість зберегти своє обличчя, не чіпайте особисту гідність, оцінку давайте тільки вчинкам.

8. Тримайте себе нарівні, не можна кричати, оскільки дуже часто особа будучи в ролі «дитини» схильна поступитися але пізніше конфлікт розгорається з новою силою.

9. Не бійтеся вибачатися, якщо відчуваєте свою провину. Це обеззброює Вашого партнера і викликає повагу.

10. Нічого не потрібно доводити, так як в процесі доведення особа негативно налаштована, сприймає Вас як ворога і у неї блокується раціональна частина мозку.

11. Замовчіть першим. Мовчання допоможе Вам припинити сварку, досягти емоційного спокою, знизити напругу і погасити збудження партнера.

12. Не характеризуйте емоціональний стан опонента.

13. Ідучи не грюкайте дверима.

14. Розмову необхідно вести, коли особа заспокоїлась. Переможе не той, хто перекричить, а той, хто зуміє витримати паузу.

15. Незалежно від результату вирішення конфлікту, намагайтеся не руйнувати відносини.

КОДЕКС ПОВЕДІНКИ В КОНФЛІКТІ